Mažmeninė prekyba
Pastaruoju metu daugelis mažmeninės prekybos vadovų ir savininkų pradeda akcentuoti veiklos planavimą ne kaip formalų verslo valdymo procesą, o kaip vieną iš efektyvumo didinimo ir verslo rizikos valdymo įrankių. Tam daugiausia įtakos turėjo:
- nuolat didėjanti konkurencija ir sumažėjęs vartojimas, ženkliai kritęs bendrasis pelnas;
- apyvartinių lėšų trūkumas;
- veiklos plėtrą finansavę užsienio investuotojai, reikalaujantys prognozių ir planų;
- padidėję veiklos kaštai;
- kintanti įmonių vadybos kultūra, – vis dažniau vadovaujamas pozicijas užima jaunesni vadovai.
Vienas pagrindinių mažmeninės prekybos verslo rodiklių yra piniginiai srautai. Racionalus ir efektyvus piniginių srautų valdymas reikalauja išankstinių sprendimų ir prognozių, kuriuos žymiai paprasčiau patikrinti ir modeliuoti, naudojantis biudžeto modeliu. Biudžetavimas mažmeninėje prekyboje pagerina valdymo kokybę, įveda tvarką ir discipliną tarp funkcinių padalinių ir vadovų, atsiranda aiškios atsakomybės ir siektini tikslai.
Mažmeninės prekybos segmentą būtų galima suskirstyti į dešimt pagrindinių biudžetavimo uždavinių, kuriuos modeliuojant, gaunami įvairūs įmonės veiklos scenarijai ir esminiai veiklos rodikliai. Ruošiant biudžetą, mažmeninės prekybos įmonės dažniausiai daugiausia dėmesio skiria pardavimų, bendrojo pelno ir atsargų apyvartumo planavimui, operacinės veiklos kaštams, darbo užmokesčiui ir administraciniams kaštams; jei įmonė aktyviai plečiasi, didelę svarbą turi investicijų planavimas.
Šiuos uždavinius padedame spręsti mūsų mažmeninės prekybos klientams.
Mažmeninės prekybos segmento biudžetavimo uždaviniai:
Kategorijų valdymas
Marketingo valdymas
Parduotuvių operacijų valdymas
Administracinių padalinių valdymas
Finansų valdymas
Investicijų valdymas
Turto valdymas ir techninis aptarnavimas
Personalo valdymas
Prekių tiekimo ir logistikos valdymas
Centrinių sandėlių valdymas