Paslaugų įmonės daug dėmesio skiria teikiamų paslaugų savikainos ir pelningumo apskaičiavimui bei modeliavimui. Remiantis šia informacija formuojama paslaugų kainodara, parduodamų paslaugų ir bendrojo pelno struktūra, priimami sprendimai, kokių paslaugų pardavimus skatinti, kokių mažinti arba atsisakyti. Dažnai kyla klausimai, kaip pasikeistų paslaugų savikaina ir bendrasis pelningumas didėjant ar mažėjant pardavimams, kokią įtaką turėtų kainodaros pokyčiai, kur yra pelningumo lūžio taškas, kokie vidiniai ir išoriniai faktoriai labiausiai įtakoja paslaugų savikainą, pelningumą.
Geras servisas, lankstumas, patikimumas, kokybė, kaina, gera orientacija rinkoje, intuicija nuspėjant paklausą, subalansuotas paslaugų krepšelis labai svarbu, tačiau operatyvumas ir greiti sprendimai lieka vieni iš svarbiausių faktorių konkurencijoje.
Paslaugų įmonėse dažniausiai sprendžiame šiuos planavimo, biudžetavimo ir modeliavimo uždavinius: