Apsaugokite savo esminius veiklos rodiklius

Esminiai veiklos rodikliai (angl. Key Performance Indicators), arba EVR, dažnai naudojami priimant valdymo sprendimus ar kuriant konkurentinį pranašumą. Tačiau keičiantis verslo sąlygoms ar įmonei augant, EVR neperžiūrimi ir nepritaikomi prie pasikeitusios organizacijos. Norėdami sėkmingai naudoti EVR sprendimų priėmime, vadovai turėtų naudoti jiems aktualius rodiklius.

Santrumpa vadovui

Nauji esminiai veiklos rodikliai kuriami iš geriausių paskatų, tikintis, kad jie duos daugiau įžvalgos ir leis priimti geresnius sprendimus. Tačiau, matuojant per daug skirtingų rodiklių, per daug laiko suryja informacijos gavimas ir atnaujinimas, ataskaitų ruošimas, užuot skyrus šį laiką įžvalgoms ir prognozėms. Kad tikrieji EVR nebūtų palaidoti tarp begalės neesminių veiklos rodiklių, pagalvokite apie tokias tris strategijas:

1. Sutarkite, kurie EVR bus svarbiausi

  • Sumažinkite rodiklių skaičių. Palikite 20% svarbiausių – daugiau informacijos nebūtinai reiškia geresnį verslo aplinkos supratimą.
  • Suderinkite EVR su įmonės strategija. Pagrindiniai strateginiai veiksniai paprastai susiję su vienais iš šių tikslų: paslaugų ar produktų kokybės gerinimu, naujų kūrimu, pagrindinių klientų valdymu ir nuolatinių pajamų šaltinių užtikrinimu.
  • Subalansuokite ateitį ir praeitį vertinančių rodiklių kiekį. Pavyzdžiui, “pristatymo vėlavimo” rodiklis gali parodyti, kiek produktų bus grąžinami ateityje; “gražintų produktų” būtų praeities rodiklis, pagal kurį galima vertinti klientų pasitenkinimą.

2. Suderinkite valdymo sistemas su procesais

  • Derinkite sistemas prie procesų, o ne atvirkščiai. Jeigu EVR reportingą derinsite prie esamų verslo valdymo sistemų, gali būti, kad duomenų ir proceso patikimumas bus abejotinas.
  • Valdykite duomenis. Kad rodikliai būtų patikimi, visų pirma turi būti tikslūs ir savalaikiai duomenys.

3. Keiskite įmonės kultūrą

  • Komunikuokite. Turi būti aiškiai pasakyta, pagal kokius rodiklius bus matuojama verslo sėkmė.
  • Meskite iššūkį nusistovėjusiai tvarkai. Skatinkite inovatyvų mąstymą, kaip siekti geresnių rezultatų.
  • Apdovanokite už rezultatus ir sukurkite atsakomybę. Finansinė motyvacija turėtų būti suderinta su įmonės tikslais.

Visas straipsnis čia.Arrow